HOFFMAESTRO & CHRAA

Regnet öste ner på den förväntansfulla publiken, framför stora scenen på Liseberg. Klockan var några minuter över åtta och än så länge hade inte de energiska killarna i bandet synts till. Scenens strålkastare speglades mot Gothia towers blanka fönster och runt omkring kunde man höra ljudet från attraktionerna.


När klockan närmade sig tio över åtta sa det PANG och den plötsliga musiken fick publiken att hoppa till. Seize the day stod först på schemat och fick hela Göteborg att gunga. Även fast det regnade, fick de alla att skina som en sol över västkusten.


När killarna hade skrikit sig hesa, kastat handdukar och visat lite mer hud än väntat, började spelningen gå mot sitt slut. Mörkret smög sig fram och gav scenen en otrolig glans. Att påstå att killarna i Hoffmaestro är tråkiga är en synd.


För att inte vara en favorit, kan jag lugnt påstå att de är ett av de bästa livebanden jag sett. Det finns knappast någon som inte gungade i takt med Chraa indian och inte log åt deras underliga framträdande.


Med tinitus i öronen och ett glatt humör ligger jag i sängen, nöjd över kvällen och nynnar på Highwayman. Det är dags att sova och jag kan slå vad om att jag kommer drömma om läckerbitarna i basker och gula byxor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0