IT BEGAN IN HÄSSLEHOLM!

På våren 2008 smög min syster Lina upp med ett förslag, som gav mig en mindre chock;
Hon tyckte nämligen att jag skulle följa med henne och två kompisar till Siestafestivalen i Hässleholm.
Jag skulle fylla 15 år, gick i åttan, gillade att dricka häxblandingar och använda löshår. Jag hade sett
filmen Festival några gånger, och för mig var det bara skitiga, galna och konstiga människor som
gillade annorlunda musik och att dricka öl som var på sådana tillställningar.

.. förvånande nog sa jag självklart Ja till erbjudandet och följde med till Hässleholm i slutet på Maj
(det var ju ganska häftigt ändå, ingen av mina vänner hade varit på festival, alla var ju äldre än mig och
vilken 14-åring gillar inte att umgås med äldre?). Efter fyra dagars glädje, underbara människor och fantastisk
musik så var jag fast - festivaler var min grej. Under de fyra dagarna tändes något i mig, och jag
har sakta men säkert utvecklats till den personen jag egentligen är. Det är där jag befinner mig just nu.

Siesta 2009 & 2010 har självklart förstärk hela processen, precis som festivalen själv har utvecklats under åren.
Siesta 2011 har höga förväntingar över sig, precis som de andra åren har haft. Varje år,
har lyckats överträffa det andra genom bättre artist/bandbokningar och helt fantastiskt
bra människor, så jag tvivlar inte på att de lyckas igen.

Men i år är det inte bara bra musik och människor jag ser fram emot, utan även att lyckas
framkalla glädjen och lyckan som uppstår genom att känna att man för en gångs skull,
passar in i sin omgivning (och Håkan Hellström såklart..)!

Kommentarer
Postat av: Johan

Förutom användningen av löshår så känns detta mycket bekant alltihop. Bra sagt som vanligt Nellsan! U are truly the best!

2011-02-01 @ 18:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0