SÄKERT! - INFLUENSA

Tog mig in i din dröm inatt,
smög runt i din hjärnbark.
Kröp intill varenda nerv du har,
sa: "Tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig".

Gick in till din hjärtkammare,
rörde vid varenda cell.
Hörde skriken från dina barndomsår,
sa: "Jag förstår, jag förstår, jag förstår, jag förstår".

Det är så lugnt i dig när allting stormar utanför,
jag skulle gott ha kunnat somna.
Men som vanligt ingen rast, ingen ro.
Men som vanligt: oh, oh, oh.

Springa fortare,
ångra att jag sprang,
inte hinna ångra.
Bryta ihop,
kravla upp och sen, spring igen.


Gömde mig där dina höfter blir till ben,
försökte gå dig åt norr, där jag bor.
Uppför och nerför dina vener,
sjöng: "jag förstår, jag förstår, jag förstår, jag förstår".

I drömmen gick jag med ryggen rak.
Hade en anledning, en riktning.
Nyp inte armen, ta mig inte härifrån,
för jag förstår, jag förstår, jag förstår, jag förstår.

Springa fortare,
ångra att jag sprang,
inte hinna ångra.
Bryta ihop,
kravla upp och sen, spring igen.


Du måste tro det finns nåt episkt över dig.
Du måste höra stråkkvartetten, den är i dig.
Måste känna skornas skav.

När jag slutar springa,
hittar nåt att vara i.
Där jag inte önskar att jag jämt hade en pandemi.


Säkert! - Influensa

Kommentarer
Postat av: Jordfräs.

Alltså, vidrigt jävla bra text. (!!!!!)

2011-01-26 @ 20:50:31
URL: http://jkullengard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0