UR; FÖR ATT FESTIVALER ALDRIG SOVER

..."Tänk att det bor människor här egentligen”, sa jag och bröt tystnaden. ”Hur menar du?” frågade han och jag fortsatte: ”Jo. Men tänk att just den här platsen, i denna lilla skithålan har blivit utvald till att tusentals människor kommer hit en vecka om året och trampar på den. Just den här åkern, blir inhägnad och totalt utnyttjad, inte alls använd till det den egentligen är till för. De släpper in lite ungdomar, som super, lyssnar på musik och har en riktigt underbar tid i sitt liv tillsammans med andra underliga människor. De som bor här året om, måste ju tycka att vi är helt från vettet. Jag brukar fundera på hur många av dem som aldrig ens varit på en festival, hur många av dem som önskade att de kunde vara glada för vår skull men visar utåt att de verkligen hatar oss och hur många av dem som ser fram emot nästa sommar samma dag som den slutar och får se festivalen byggas upp och få liv igen under våren”, sa jag och kände hur jag nästan gick igång av samtalsämnet ”Jag har nog aldrig riktigt tänkt på det, på det sättet. Men självklart stämmer det du säger, det är nog väldigt blandade känslor om festivalen i detta samhället. Men de borde vara glada, det är inte många som får vara med om detta djurparks-liknande beteendet”...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0