KLOCKAN ÄR 20 ÖVER 00.00 DEN SKULLE LIKA GÄRNA KUNNA VARA 15.00

Ska tvinga mig själv att gå upp tidigt imorgon så jag kan sticka till röda korset innan jag ska till skolan.  Måste hitta något att klippa i, mina fingrar börjar klia. Varför köper inte fler människor mer vintage? Det är inte äckligt att bära kläder som andra människor har haft på sig. Det är inte äckligare än att veta att kläderna du köpt i affärerna har gjorts av en liten unge på andra sidan jordklotet. Dessutom är plagget jävligt mycket mindre mainstream och mycket mer unikt än det du köper på typ H&M. Det är sexigt med second hand. Det är sexigt att vara lite äckligare. Det är dock inte så jävla sexigt att inte våga gå sin egen väg, eller se ut som alla andra bara för att det är ett säkert kort. Jag skiter egentligen i om jag ser ut som alla andra, bara jag inte ser ut som alla andra för att se ut som alla andra. Fattar du? Andra får gärna köpa likadana kläder som jag, bara de inte köper de bara för att köpa likadana som jag. Svårare än så är det inte.

Kommentarer
Postat av: anna

haha, fan, så jävla rätt

2010-12-06 @ 01:25:34
URL: http://hocuspocus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller med dig! Secondhand är grymt!

2010-12-06 @ 13:10:02
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggjessica
Postat av: Anonym

håller med dig att våga ha sin egen stil och skita i vad andra tycker det är grymt, det ÄR coolt. Att skita i att andra kanske kollar snett på en pågrund av det, de är starkT!

2010-12-07 @ 00:36:01
Postat av: Johan

Jag håller med helt Nellsan.

För att va ärlig så det ända second hand jag ägt är via min bror haha

Men jag har häller aldrig klätt mig som mina vänner gör, tråkigt. (och fult) haha^^

Man vill ju inte se ut som alla andra?

2010-12-08 @ 23:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0