EN LISTA OCH MASSOR AV KAFFE

Min bästa vän är min storasyster Lina. Men jag vill nog ge det fina namnet bästis till några till, som vet vilka de är. Mina närmsta vänner, går att räkna på ena handen.
När jag borstar tänderna så önskar jag att tandkräm är gott och att jag snart ska vara klar. Tandborstning, är jobbigt.
När jag lagar mat, vilket jag är ganska bra på faktiskt, så sjunger jag nästan alltid. Om jag inte sjunger högt, så gör jag det inombords.
Jag är rädd för att dö. På riktigt. Sen är jag nog lite rädd för att jag aldrig någonsin kommer hitta en kille, som tycker om mig lika mycket som jag tycker om honom.
Den värsta känslan, eller de värsta känslorna, är att känna sig oälskad och när två personer som man tycker mycket om bråkar med varandra och man hör hur ledsna de är. Sen avskyr jag, att vara orolig, vilket jag är ofta.
Den bästa känslan är när man är ensam med musiken och känner att man vill pussa på allt och alla som finns omkring en, när allting i ens omgivning är levande. Lycka, kan man nog med kalla det.
Jag är bäst på att lära mig låttexter.
Jag är sämst på att hålla mina naglar fina & fräscha.
Jag lyssnar på The Wombats just nu.

Jag pratar inte jättegärna i telefon. Samtalen ska helst vara korta och konkreta.
Jag tycker om att skriva ner mina känslor i olika former och att vara ensam. Jag tycker om att umgås med människor som får mig att skratta. Jag tycker om att ligga ute i solen. Jag tycker väldigt mycket om när människor man aldrig träffat förut börjar prata med mig på tåg och bussar. Jag tycker om att läsa böcker, som får mig att inte vilja komma tillbaka till den riktiga världen. Jag tycker om kaviar, kaffe, saltlakrits, nytvättade lakan, killars nyckelben och att ha sex. Jag tycker om att kolla på Harry Potter, köpa nya, gamla kläder och att vara kreativ. Sist men inte minst, jag tycker om att vara på festival (och internet förstås).
Kärlek är nog när.. eller nä, jag vet inte riktigt.
I somras blev jag glad av att se hans konstiga kläder. Nu, tänker jag inte så mycket på de där kläderna.
Sist jag grät var faktiskt igårkväll. Fråga inte varför!
När jag vill tänka så brukar jag gå ut och gå en runda med as hög musik i mina hörlurar.
När jag bakar så innehåller det alltid kakao (och socker förstås).
Just nu lyssnar jag på Two Door Cinema Club, och så kittlar det faktiskt lite i magen.
Idag har jag varit i skolan, sminkat en häxnäsa på Nanna, dött på idrotten och druckit massvis med kaffe.
Ikväll ska jag vara uppe länge!
Imorgon kommer jag sova länge & få besök av Felicia.
När jag vaknar på morgonen tänker jag: "Jag ska fan byta den där jävla alarmsignalen".
Om jag vore ett djur skulle jag vara en Tyrannosaurus Rex. Fast en levande förstås. Vem vill inte få sån respekt liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0