BAKOM ALL GRÅ BETONG

Jag drömmer om svettiga armveck, sand i trosorna och ljummen öl. Sena nätter med stickade tröjor vid havet, dans med fina människor bland cigarettrök och avskyvärda skoskav. Jag drömmer om den där helgen som var så fin. När vi spelade kortspel i underkläder på verandan, log mot varandra och drack kaffe ur gamla, blommiga kaffekoppar. Skogen. Barr i fötterna. Brännässlor som gav en svidande känsla på fingertopparna när jag plockade blommor till dej. Jag gillar egentligen inte att plocka blommor. Men jag gjorde det eftersom det är det bästa du vet och du är det bästa jag vet.

Kommentarer
Postat av: julia

fint nellie, fint!

2011-01-12 @ 20:11:24
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0