SVAR PÅ ERA FRÅGOR OM FESTIVALER!

Hur många gånger har du varit på festival och hur gammal var du första gången? Första gången jag var på festival, var på Siesta när jag var 14 år och gick i 8:an. Sen dess har jag varit där två gånger till (för er som inte kan räkna: 3 gånger) och en gång på Hultsfred (för er som inte kan räkna, 4 gånger totalt).

Vad är ditt konstigast festivalminne? Mitt konstigaste festivalminne måste nog vara just första gången jag var på Siesta. Jag var en ganska så "jag älskar min henri lloyd jacka"-fjortis och blev halvt påtvingad att åka till festivalen. Jag trodde såklart att det bara var en massa konstiga människor där och att alla var punkare eller hippies (och sånna kan man ju inte vara med..) på festivaler. Jag åkte dit i alla fall, en dag efter resten av gänget och blev hjärtligt välkomnad av min syster, som jag dumt nog hade låtit ta hand om min festivalbiljett. Självklart var biljetten "borttappad" under allt festande kvällen innan. Halvt irriterad halvt besviken gick vi för att köpa en ny biljett till mig och då är självklart 3-dagars biljetterna slut. Istället får jag köpa 1-dagarsbiljetter till varje dag, som innebär att man inte får vistas på campingen och inte heller få något vanligt festivalarmband. Istället fick jag ett plastband och tvingades ragga upp bussiga killar (inget större problem..) varje gång jag skulle in till campingen efter att vi varit inne på festivalområdet. Killarna fick slänga mig över staketet och ta emot mig på andra sidan, det gick förvånansvärt riktigt bra och jag hade otroligt kul under festivaldagarna.

Nu har det gått snart 3 år sedan jag var på min första festival, och man kan väl säga att jag har förändrats en del. Idag skulle jag inte kunna tänka mig en sommar utan - och min Henri Lloyd jacka är full av spindelnät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0